|
|
|
|
|
|
|
|
جلسه ارزيابي مدل تعالي سازماني در مركز آموزشي ،پژوهشي ودرماني طالقاني برگزار شد.
در اين جلسه كه باحضور رياست، مديريت و جمعي از مسئولين و اعضاي گروه تعالي سازماني بيمارستان و همچنين ارزيابان مدل تعالي سازماني دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار شد، دكتر كاظم زاده رئيس مركز ضمن عرض خوش آمد به ميهمانان و ارزيابان، بر اهميت مدل تعالي سازماني در دانشگاه علوم پزشكي مشهد تأكيد كرده و در مقايسه با ديگر مدلها، از مدل EFQM بعنوان برترين و كامل ترين مدل ارتقاء كيفيت نام برد .
ارزياب ارشد گروه ارزيابان مدل تعالي سازماني دانشگاه نيز درسخناني ضمن تعريف مدل تعالي سازماني و جايزه اين مدل، گفت: دانشگاه علوم پزشكي مشهد تنها سازمان پيشرو در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي است كه در سطح گسترده در حال اجراي EFQM است.
اسلامي افزود: حركت در مسير تعالي در اين مركز بصورت داوطلبانه بوده كه اين خود نشان دهنده عزم راسخ رهبران و پرسنل بخش مركز براي اصلاح و ارتقاء كيفيت خدمات ميباشد.
وي اضافه كرد: مدل EFQM نميخواهد سيستم مديريتي، بر اساس سلايق و علايق شخصي براي سازمان تصميم گيري كند.
اسلامي در ادامه سخنان خود از نيازهاي تغيير نامبرد و به توصيف آنان پرداخت. وي نهادينه سازي عزم و اراده قوي در همه رهبران، تصميم گيري آگاهانه و جدي، شناخت كامل مدل، تعهد و حضور مديران و تخصيص منابع مالي مدل را از نيازهاي ايجاد تغيير برشمرد.
در اين بازديد كه باحضور مدير و كارشناسان تحول اداري دانشگاه، ارزيابان تعالي دانشگاه و رياست، مديريت و جمعي از مسئولين بيمارستان بمدت 2 ساعت بطول انجاميد، رئيس اداره تحول اداري معاونت راهبردي و نيروي انساني رياست جمهوري گفت: مركز آموزشي ،پژوهشي ودرماني طالقاني ثابت كرد كه وزارت بهداشت ميتواند مدل تعالي سازماني EFQM را با الگوبرداري از اين مركز در ديگر مراكز و بيمارستانهاي سوانح كشور با موفقيت پياده كند.
فخاري طي بازديد برخي از بخشهاي بستري، ضمن عرض تبريك و خسته نباشيد به مديران و پرسنل بخش بخاطر ارائه خدمات باكيفيت نسبتا عالي به بيماران، از زحمات تمامي اعضاي تيم درمان و اداري اين مركز تقدير و تشكر كرد.
مدير تحول اداري و تعالي سازماني دانشگاه كه دراين بازديد حضور داشت نيز گفت: مركز آموزشي ،پژوهشي ودرماني طالقاني يكي از بهترين واحدهاي رو به تعالي در دانشگاه است.
دكتر سيدمجتبي محدث ادامه داد: تعالي سازماني فقط بعنوان يك وظيفه محوله از سوي سازمانهاي بالادستي نيست. بلكه بعنوان يك اصل درجهت پيشرفت و ارتقاء سازمان مربوطه است.
در پايان تعدادي از مسئولين و پرسنل بخش قسمتهاي مختلف به ارائه نظرات و پيشنهاداتي در خصوص ارتقاء وضعيت كيفي خدمات در اين مركز پرداختند.