مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی طالقانی

تكريم و رعايت حقوق گيرنده خدمت

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
       
   

مسئول واحد:   حمیده وفائی مشهدی نوغانی

مدرك:  كارشناس مددکاری

ايميل:     این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن بیمارستان: 74-35423970-051

داخلي :  205

   
       
 

شرح وظايف

1-     برنامه ریزی درخصوص استقرار و رعایت حقوق گیرندگان خدمت در راستای منشورحقوق بیمار و حفظ حریم بیمار.

2-     استقرار نظام آموزش سلامت به مددجو و خانواده های آنان در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه به منظور ارتقاء دانش و آگاهی مددجو و خانواده وی در خصوص بیماری ، تشخیص، عوارض و نحوه مراقبت از خود در طول درمان.

3-     بررسی و اصلاح محتواها و رسانه های آموزشی تهیه شده درمرکز.

4-     راه اندازی و به روز رسانی سایت آموزش به بیماران و حقوق گیرندگان خدمت .

5-     آموزش سلامت به جمعیت تحت پوشش و جامعه  ازطریق رسانه های آموزشی.

6-     پایش و ارزشیابی کلیه کارکنان بیمارستان درخصوص داشتن کارت شناسایی منطبق با استاندارد شماره 4-1 مدیریت منابع انسانی (اتیکت)

7-     پایش و ارزشیابی کلیه واحدهای بیمارستان درخصوص نصب منشور حقوق بیماردر معرض دید گیرندگان خدمت .

8-     پایش و ارزشیابی کلیه کارکنان درخصوص رعایت مقررات پوشش مصوب وزارت متبوع (یونیفرم کلیه کارکنان)

9-    پایش و ارزشیابی درخصوص نحوه دسترسی گیرنده خدمت به پزشک معالج و اعضای اصلی گروه پزشکی در طول درمان

10-     تدوین برنامه اطلاع رسانی هزینه های درمان در زمان پذیرش به گیرنده خدمت .

11-     پایش و ارزشیابی میزان رعایت حقوق گیرندگان خدمت در بیمارستان .

12-      برنامه ریزی درخصوص شناسایی و حمایت از گروههای آسیب پذیر مراجعه کننده به بیمارستان .

13-      برنامه ریزی و فراهم نمودن شرایطی مناسب  مبنی برگیرنده خدمت در حال احتضار .

14-     پایش و ارزشیابی فرایند محرمانه بودن اطلاعات گیرنده خدمت .

15-     پایش و ارزشیابی این اصل که بیمارستان خدمات سلامت را با احترام به حفظ حریم خصوصی گیرنده خدمت ارائه می نماید .

16-     تدوین برنامه طرح انطباق در تمام بخش ها بخصوص بخشهای مراقبت ویژه .

 17-    تدوین برنامه ای در خصوص پاسخ به نیازهای عبادی و اعتقادی گیرنده خدمت .

18-     پایش و ارزشیابی برنامه آموزشی برای بیماران بصورت مستمر در طول درمان براساس فرم آموزش به بیمار .

19-     فراهم نمودن بستری درخصوص امکان انتخاب و تصمیم گیری آزادانه و آگاهانه گیرنده خدمت مبتنی بر دریافت اطلاعات کافی .

20-      راه اندازی سامانه پیامک ، به منظور اطلاع رسانی برنامه های آموزشی و ارسال پیامهای سلامت .

21-      پایش و ارزشیابی اقدامات انجام شده در زمینه اخذ رضایت آگاهانه از گیرندگان خدمت .

22-      پایش و ارزشیابی نظام کارآمد رسیدگی به شکایات مرکز .

23-      بررسی اثربخشی آموزش ها و رضایتمندی بیماران و مراجعین.