مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی طالقانی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

 

   
 

مسئول بهداشت محیط:

مسلم رضوی نژاد

RazaviNM1[at]mums.ac.ir 

تلفن: 74-05135423970

داخلی: 420

 
 

 

   

شرح وظایف بهداشت حرفه ای

  • آشنا نمودن مدیران ، اعضاء کمیته حفاظت فنی و بهداشتکار و کارکنان با جایگاه بهداشت حرفه اي دربیمارستان و موارد مرتبط با سلامتی کارکنان
  • تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار و طرح مسائل و مشکلات حفاظت و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به مدیر بیمارستان جهت رفع نواقص و سالم سازي محیط کار
  • ارسال صورتجلسات کمیته به مرکز بهداشت مربوطه بر اساس فرم پیشنهادي به روش بررسی تصمیمات جلسه قبلی و سپس اتخاذ تصمیمات جدید و مشخص نمودن مسئول پیگیري
  • شناسائی شغلهاي موجود و تعداد پرسنل هر شغل بر اساس تماس با عوامل زیان آور محیط کار و ارائه راه حلهاي متناسب جهت کنترل و ارائه پیش نویس دستورالعملهاي لازم جهت انجام کار سالم و بهداشتی به منظور پیشگیري از ایجاد عوارض و بیماریهاي ناشی از عوامل فیزیکی – شیمیائی – ارگونومیکی ، بیولوژیکی و روانی محیط کار
  • برنامه ریزي و پیگیري جهت اندازه گیري عوامل زیان آور محیط کار و اقدامات کنترلی
  • بررسی و بازدید بهداشتی طبق برنامه زمانبندي شده از تسهیلات بهداشتی و تاسیسات و اعلام کلیه ایرادات و نواقص حفاظتی و بهداشتی و پیشنهادات لازم جهت رفع انها.
  • توجیه و آشنا سازي شاغلین نسبت به رعایت مقررات و موازین بهداشتی و حفاظتی در محیط کار
  • همکاري با مسئولان در تهیه دستور العملهاي لازم براي انجام کار مطمئن ، سالم و بدون خطر و همچنین استفاده صحیح از لوازم و تجهیزات بهداشتی و حفاظتی در محیط کار و متناسب بودن لوازم با نوع کار.
  • پیشنهاد به مدیر بیمارستان جهت تشویق شاغلینی که در امر حفاظت فنی و بهداشت کار علاقه و جدیت دارند.
  • پیگیري لازم در انجام معاینات قبل از استخدام و ادواري به منظور پیشگیري از ابتلاء شاغلین به بیماریهاي ناشی از کار و ارائه نتایج حاصله به مراکز بهداشت مربوطه .
  • تهیه پیش نویس دستور العمل جهت انجام معاینات کارگري ( قبل از استخدام و دوره أي ) براي شغلهاي موجود و تهیه جدول آزمایشات روتین و اختصاصی شغلهاي موجود با همکاري پزشک متخصص طب کار و یا پزشک عمومی واجد شرایط
  • اعلام موارد مشکوك بیماریهاي حرفه اي به مدیر بیمارستان و همکاري در تعیین شغل مناسب براي شاغلینی که به تشخیص شوراي پزشکی به بیماریهاي حرفه اي مبتلا شده و یا در معرض ابتلاءآنها قرار دارند
  • ثبت آمار حوادث و بیماریهاي ناشی از کار شاغلین وتجزیه وتحلیل موارد و ارایه درکمیته ایمنی و بهداشت کار
  • نظارت بر تهیه و استفاده صحیح از وسایل حفاظت فردي متناسب و همچنین نصب پوسترهاي آموزشی بهداشتی و حفاظتی در محیط کار .
  • کلیه اقدامات در زمینه سالمسازي محیط کار ( تهویه مناسب - مبارزه با حشرات و جوندگان موذي ، تامین آب بهداشتی سالم ، نظارت بر جمع آوري صحیح و دفع بهداشتی زباله و فاضلاب )
  • بررسی خلاصه نتایج معاینات سالیانه و مشخص نمودن رابطه معنی دار بین نتایج معاینات و عوامل موجود محیط کار به تفکیک شغل و بیماریهاي ایجاد شده
  • شرکت در دوره هاي بازآموزي و گردهمائیهاي مربوطه در جهت افزایش اطلاعات علمی در زمینه بهداشت حرفه اي     
  • آموزش شاغلین در نحوه کاربرد وسائل آتش نشانی و اطفاي حریق
  • بازدید مستمر از سیستمهاي حفاظتی موجود در بیمارستان از قبیل سیستم اطفاء حریق ، دربهاي خروج اضطراري ، پلکان ، نرده ها و غیره  RISK و OHSAS 20 آشنائی با الزامات و مقررات استاندارد مرتبط با بهداشت حرفه اي و محیط زیست از جمله و .... HSE و ASSESMENT
  • (MSDS ) تهیه لیست ایمنی مواد شیمیائی اعم از مواد اولیه – بینابینی و تولیدي
  • تهیه خط مشی ایمنی و بهداشت حرفه اي در بیمارستان بصورت مدون

 

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

   
 

مسئول بهداشت حرفه ای:

سید ساجده حسینی

RazaviNM1[at]mums.ac.ir 

تلفن: 74-05135423970

داخلی: 213

   
 

 

 

   

شرح وظایف بهداشت حرفه ای

  • آشنا نمودن مدیران ، اعضاء کمیته حفاظت فنی و بهداشتکار و کارکنان با جایگاه بهداشت حرفه اي دربیمارستان و موارد مرتبط با سلامتی کارکنان
  • تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار و طرح مسائل و مشکلات حفاظت و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به مدیر بیمارستان جهت رفع نواقص و سالم سازي محیط کار
  • ارسال صورتجلسات کمیته به مرکز بهداشت مربوطه بر اساس فرم پیشنهادي به روش بررسی تصمیمات جلسه قبلی و سپس اتخاذ تصمیمات جدید و مشخص نمودن مسئول پیگیري
  • شناسائی شغلهاي موجود و تعداد پرسنل هر شغل بر اساس تماس با عوامل زیان آور محیط کار و ارائه راه حلهاي متناسب جهت کنترل و ارائه پیش نویس دستورالعملهاي لازم جهت انجام کار سالم و بهداشتی به منظور پیشگیري از ایجاد عوارض و بیماریهاي ناشی از عوامل فیزیکی – شیمیائی – ارگونومیکی ، بیولوژیکی و روانی محیط کار
  • برنامه ریزي و پیگیري جهت اندازه گیري عوامل زیان آور محیط کار و اقدامات کنترلی
  • بررسی و بازدید بهداشتی طبق برنامه زمانبندي شده از تسهیلات بهداشتی و تاسیسات و اعلام کلیه ایرادات و نواقص حفاظتی و بهداشتی و پیشنهادات لازم جهت رفع انها.
  • توجیه و آشنا سازي شاغلین نسبت به رعایت مقررات و موازین بهداشتی و حفاظتی در محیط کار
  • همکاري با مسئولان در تهیه دستور العملهاي لازم براي انجام کار مطمئن ، سالم و بدون خطر و همچنین استفاده صحیح از لوازم و تجهیزات بهداشتی و حفاظتی در محیط کار و متناسب بودن لوازم با نوع کار.
  • پیشنهاد به مدیر بیمارستان جهت تشویق شاغلینی که در امر حفاظت فنی و بهداشت کار علاقه و جدیت دارند.
  • پیگیري لازم در انجام معاینات قبل از استخدام و ادواري به منظور پیشگیري از ابتلاء شاغلین به بیماریهاي ناشی از کار و ارائه نتایج حاصله به مراکز بهداشت مربوطه .
  • تهیه پیش نویس دستور العمل جهت انجام معاینات کارگري ( قبل از استخدام و دوره أي ) براي شغلهاي موجود و تهیه جدول آزمایشات روتین و اختصاصی شغلهاي موجود با همکاري پزشک متخصص طب کار و یا پزشک عمومی واجد شرایط
  • اعلام موارد مشکوك بیماریهاي حرفه اي به مدیر بیمارستان و همکاري در تعیین شغل مناسب براي شاغلینی که به تشخیص شوراي پزشکی به بیماریهاي حرفه اي مبتلا شده و یا در معرض ابتلاءآنها قرار دارند
  • ثبت آمار حوادث و بیماریهاي ناشی از کار شاغلین وتجزیه وتحلیل موارد و ارایه درکمیته ایمنی و بهداشت کار
  • نظارت بر تهیه و استفاده صحیح از وسایل حفاظت فردي متناسب و همچنین نصب پوسترهاي آموزشی بهداشتی و حفاظتی در محیط کار .
  • کلیه اقدامات در زمینه سالمسازي محیط کار ( تهویه مناسب - مبارزه با حشرات و جوندگان موذي ، تامین آب بهداشتی سالم ، نظارت بر جمع آوري صحیح و دفع بهداشتی زباله و فاضلاب )
  • بررسی خلاصه نتایج معاینات سالیانه و مشخص نمودن رابطه معنی دار بین نتایج معاینات و عوامل موجود محیط کار به تفکیک شغل و بیماریهاي ایجاد شده
  • شرکت در دوره هاي بازآموزي و گردهمائیهاي مربوطه در جهت افزایش اطلاعات علمی در زمینه بهداشت حرفه اي     
  • آموزش شاغلین در نحوه کاربرد وسائل آتش نشانی و اطفاي حریق
  • بازدید مستمر از سیستمهاي حفاظتی موجود در بیمارستان از قبیل سیستم اطفاء حریق ، دربهاي خروج اضطراري ، پلکان ، نرده ها و غیره  RISK و OHSAS 20 آشنائی با الزامات و مقررات استاندارد مرتبط با بهداشت حرفه اي و محیط زیست از جمله و .... HSE و ASSESMENT
  • (MSDS ) تهیه لیست ایمنی مواد شیمیائی اعم از مواد اولیه – بینابینی و تولیدي
  • تهیه خط مشی ایمنی و بهداشت حرفه اي در بیمارستان بصورت مدون

 

 

 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
   

 

 

 
 
                  مسئول واحد:محمدآزادي
                  تلفن : 5423970 0513
                 داخلي 413

                 ايميل :Azadim1[at]mums.ac.ir

 
   

 

 

  

شرح وظایف

 
  •        شروع فعاليت واحد تغذيه و رژيم درماني ازمورخ 10/10/88
  •        حضور بر بالين بيماراني كه درخواست مشاوره تغذيه دارند.
  •        تهيه و تنظيم جداول مربوط به مناقصه و ايجاد تنوع غذايي بيمارستان
  •        تهيه و تنظيم جداول مربوط به رژيم هاي غذايي خاص شامل : بيماران قلبي وعروقي ، ديابتي ، و رژيم غذايي مايعات صاف شده و.... و      اجراي آن در بيمارستان
  •        فعاليت واحد مشاوره تغذيه و رژيم درماني
  •        تهيه فرمهاي مخصوص اين واحد شامل اطلاعاتي از قبيل اطلاعات پايه بيماران ، سابقه بستري ، سابقه بيماريهاي قلبي ، اطلاعات آنتروپوتريك ، بررسي داروهاي آزمايشگاهي و داروهاي احتمالي مصرف شده ، سابقه استفاده از رژيم غذايي خاص ، بررسي عادات غذايي و مشكلات مربوط به تغذيه
  •        پذيرش مراجعه كنندگان غير بستري از خارج از بيمارستان در اين واحد و انجام مشاوره و ارائه رژيم غذايي خاص
  •        ويزيت بيماران بستري در بيمارستان که درخواست مشاوره رژيم درمانی از طرف پزشک مربوطه داده شده اند.
  •        تشكيل كميته تغذيه منظم و ارائه گزارش به معاونت محترم درمان
  •        تهيه و تنظيم پمفلتهاي آموزشي
  •        نظارت بر اجراي ضوابط و مقررات مصوب بيمارستان در مورد تغذيه بيماران و ساير پرسنل بخش بيمارستان
  •        ايجاد استاندارد هاي غذايي براي بيماران و پرسنل
  •        نظارت بر تمام مراحل تحويل مواد اوليه به انبار و آشپزخانه ، تهيه ، طبخ و توزيع غذا
  •        نظارت و تنظيم و اجراي برنامه هاي ارزشيابي كار پرسنل تحت سرپرستي
  •        نظارت بر تنظيم و اجراي برنامه هاي ارزشيابي كيفي و كمي غذا
  •        همكاري با ساير بخشهاي خدماتي و اجرايي بيمارستان
  •        نظارت بر كنترل بهداشتي مواد خوراكي و خواربار ، گوشت ، سبزيجات و … هنگام ورود به انبار و آشپزخانه
  •        تهيه و تنظيم برنامه غذايي بيماران مطابق با رژيم تجويز شده
  •        تهيه گزارش از فعاليتها ، پيشرفتها و مشكلات جهت سرپرست مربوطه
 
     

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال

 

                                                        
                                                                                           
 

              نام و نام خانوادگی: دكترسعيده صباغ سجاديه

              بورد تخصصي آناتوموكلينيكال پاتولوژي

              سمت: مسئول فنی آزمایشگاه

               C.V

              تلفن: 74-35423970-051     داخلی :339 

              ايميل : sabbaghss1[at]mums.ac.ir

 

                                      نام و نام خانوادگی: حبیبه زبردست رودی

                                      سمت: مسئول بخش

                                      تلفن:  74-35423970-051  

                                      داخلی: 380-383

                                      ایمیل: zebardasth1[at]mums.ac.ir

 
         

معرفی

  آزمایشگاه بيمارستان طالقاني با بالغ بر 120 مترمربع در ارایه خدمات تخصصی آزمایشگاهی و آموزشي پژوهشي و با دارا بودن به روزترین سیستم ها و پرسنل متخصص مجرب در زمره برترین واحدهای آزمایشگاهی مشهد است. آزمایشگاه دارای بخش های بیوشیمی، هماتولوژی، هورمون شناسی، میکروب شناسی، انگل شناسی و قارچ شناسی، ایمونولوژي و سرولوژي و پاتولوژی است.  
     
 

چرخه کاري آزمايشات در هفته جهت برنامه ريزي بيماران محترم: 

آزمايشات روتين بيوشيمي: همه روزه

آزمايشات روتين هماتولوژي: همه روزه

آزمايش Vit D:یکشنبه ها صبح

آزمايش PSA و: یکشنبه ها صبح

آزمايشات ايمونولوژي: دوشنبه صبح

آزمايشات هورمون هاي تيروئيدي: شنبه صبح

آزمايشات کامل ادرار: همه روزه

آزمايشات سرولوژي: همه روزه

آزمايشات کشت و آنتي بيوگرام : همه روزه

 
     

 

 

 
 
 

 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

         

 

 

   
   

مسئول فنی:  سید سعید هاشمی

متخصص رادیولوژی

   

سوپروایزر بخش: ابوالفضل رحیمی

تلفن: 74-05135423970

داخلی : 333

  ایمیل:rahimiab3[at]mums.ac.ir
 
   
         

 

 

   

معرفی

 

واحد رادیولوژی: واحد رادیولوژی در طبقه همکف در مجاورت اورژانس با 2 اتاق اکسپوز ، دارای دستگاه (  VARIAN 150 MA) و دستگاه  CR و نیز دستگاه رادیولوژی (DR) می باشد.

قدرت مانور بالای یتوپ اشعه X در تمامی جهات  راحتی بیمار و تکنولوژیست را جهت دستیابی به یک رادیوگرافی استاندارد و عملی مهیا می سازد و کلیه تصاویر دیجیتال در PACS جهت دستیابی سریع پزشکان قرار می گیرد.

با توجه به اینکه دستگاه های رادیولوژی بخش مجهز به سیستم دیجیتال می باشد از مزایای رادیوگرافی دیجیتال نسبت به رادیوگرافی آنالوگ  می توان موارد زیر را نام برد :

1)       کاهش پرتوگیری بیمار

2)       توانایی در تغییر کنتراست و دانسیته رادیوگرافی های انجام شده

3)       امکان ارسال رادیوگرافی ها در سیستم PACS مرکزی جهت مشاوره پزشکی

4)       قابلیت ذخیره رادیوگرافی ها بر روی لوح فشرده جهت بایگانی و یا ارجاع به پزشکان خارج از بیمارستان

به دلیل مجهز بودن بخش به دستگاه پرتابل رادیولوژی (LISTEM) پاسخگوی نیاز بیماران مراقبت های ویژه می باشد.

بخش رادیولوژی با دارا بودن جدیدترین دستگاه های دیجیتال DR و CR  به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به بیماران سرپائی ، اورژانس و بستری می باشد.

 
         
             
 

واحد سونوگرافی

مجهز بوده به دستگاه سونوگرافی Sumsung با 2 پروب امکان انجام

انواع سونوگرافی های ساده و کالر داپلر را برای بیماران مهیا کرده است.

نوبت دهی

1_ برای بیماران بستری : همه روزه در شیفت صبح انجام می شود.

2_ برای بیماران سرپایی : همه روزه با تعیین وقت قبلی حضوری انجام می شود.

       
 

       واحد سی تی اسکن :

 واحد سی تی اسکن در طبقه همکف در مجاورت واحد اورژانس و رادیولوژی بیمارستان قرار دارد.

شامل یک دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس ساخت کمپانی زیمنس آلمان میباشد.

دستگاه 16 اسلایس زیمنس از پیشرفته ترین سی تی اسکن های موجود در سطح مشهد میباشد که با توجه به کیفیت بالای تصاویر و سرعت آن پاسخگوی کلیه درخواست های پزشکان متخصص و فوق تخصص برای بیماران تروما و سرپایی میباشد.

خدمات تشخیصي که در این واحد ارائه میشود شامل موارد زیر است :

1-       انجام کلیه اسکن های عمومی بدن با تزریق و بدون تزریق

2-       انجام کلیه سی تی اسکن های تخصصی ، سی تی اسکن های سه بعدی و انواع بازسازی

3-       بررسی عروق ریوی جهت بررسی Palmonary Embolism

4-       Renal Arteries جهت بررسی Stenisis و Blood Flow

5-       بررسی Anevrysm آئورت و عروق بزرگ دیگر

6-       بررسی Dissection آئورت و شاخه های اصلی آن

7-       بررسی انوریسم کوچک یا مالفورماسیون های عروق مغزی ( AVM )

8-       بررسی Atherosclerosis

9-       بررسی Thrombosis در ورید ها

10-   بررسی انوریسم ، تنگی ها ، انسداد ها

11-   انجام سی تی اسکن تری فازیک مجاری سپاتیک

نوبت دهی:

آزمون های بدون تزریق در همان روز و آزمون های نیازمند تزریق با آمادگی و تعیین وقت قبلی

-          در تمامی بخش ، رادیوگرافی و سی تی اسکن های انجام شده توسط سیستم Pacs به بخش ها ارسال میشود.

-          در مورد بیماران سرپایی تصاویر به صورت کلیشه و یا لوح فشرده در اختیار آنان قرار میگیرد.

اهمیت کارکرد بخش تصویربرداری با توجه به اینکه مرکز آموزشی پژوهشی طالقانی مرکز تروما و جراحی های اورژانس میباشد ، در تمامی مراحل از پذیرش تا درمان و ترخیص و حتی پیگیری های بعدی به صورت ویژه و غیرقابل انکار در امر تشخیص و درمان بیمار نقش بارز ، ارزنده و درخور توجه ویژه دارد.